MegjelenésJapán: 2003. július 11. Fejlesztő: HAL Laboratory Platform |
A Kirby játékokban gyakran láthatjuk, ahogy Kirby egy csillagra (nevezzük nevén: Warp Star) száll, és elrepül a pálya másik részére. A HAL Laboratory-nál gondoltak egyet, és kitalálták, hogy miért is ne lehetne egy versenyzős játékot csinálni ennek alapján? Az ötlet mindenképp jövedelmező, akár még nagyon jó dolog is kisülhet belőle, lássuk is a kivitelezést.
Aki játszott a Super Smash Bros. Melee-vel, annak ismerős lehet a játék menürendszere. Nem csoda, hiszen mindkét remekmű a HAL Laboratory keze munkássága: Egyszerű, áttekinthető. Pattanjunk is hát csillagunkra! Három játékmód van: Air Ride, Top Ride és City Trial. Az Air Ride a szabad verseny. Először kétféle járgány közül választhatunk, majd ez folyamatosan bővül, a végén már nemcsak Kirby-vel, hanem Meta-Knight-tal is versenyezhetünk. Ő a szárnyaival száll harcba a győzelemért. Kilenc pálya van, és négyen versenyzünk egyszerre. Maga a játék kellemes, meg el lehet lenni vele, de én hiányolom az olyan sablonos dolgokat, mint például a bajnokság. Akármennire is általános dolog egy versenyjátékban, de nagyon sokat dob a játék tartalmán. A másik nagy hátrány, hogy a kamera eléggé gyorsan megy, így kissé átláthatatlan a pálya, és nehézkes az irányítás. Pedig az nagyon egyszerű. A járgyányunk magától gyorsul, szinte csak az analóg karra van szükségünk. Az A-gombbal tudunk fékezni, ezzel jobban be tudjuk venni a kanyarokat, valamint, ha van nyíl a földön, az extra gázt ad a csillagunknak. A pályán néha megjelennek a korábbi Kirby játékokból ismert ellenségek, őket szintén az A-gombbal tudjuk beszippantani, és a képességét felhasználva tudunk társaink orra alá borsot törni. Ezzel enyhe Mario Kart feelinget akartak adni, ami nem is rossz ötlet, csak a baj ott van, hogy csak négy játékos versenyzik, emiatt valahogy üresnek tűnik az egész terep. Pedig el lehet versenyezni vele, csak tartós szórakozást nem nyújt. Van Time Attack is ezen játékmódon belül, ekkor 3 kört megyünk a pályán, és az öt legjobb idő lesz elmentve, a Free Run-ban pedig annyi kört tehetünk meg, amennyit csak szeretnénk. A szavatosságát a checklist adhatja meg, aki az achievement-ekre megy, az megnyithatja mind a 120 kis ablakot, melyekért különböző rejtett feladatot kell teljesíteni (pl. egy adott pályán időeredmény alatt kell teljesíteni)
A Top Ride egy nagyon érdekes játékmód, felülnézetes verseny. Kilenc nagyon rövid pályán megyünk öt kört, hasonló elveken, mint az Air Ride-ban. Tehát felülnézetből megy a verseny, az irányítást nagyon szokni kell, mert elég nehézkes a kocsi fordulása, a fékezés itt is sokat segít. Érdekesség, hogy a pályanevek japánul is ki vannak írva, mivel a négy alapelem egyikének nevét kapták bizonyos pályák: Fire, Water, Sky, Metal, stb. Itt is van Time Attack, ahol szinte legjobb időkért gyakorolhatunk, Free Run is van, ahol szintén annyi kört mehetünk, amennyit szeretnénk.
A harmadik játékmód a City Trial. Itt egy nagy városban kezdünk általában egymástól távoli helyen. A fő célunk, hogy power upokat szerezzünk, amik a városban véletlenszerűen jelennek meg. Ezeket szerezhetünk még kék dobozokból is, amikből általában egynél több szokott kiugrani. A kék dobozokban power upokon kívül, ételt is találhatunk, ami visszaadja a hp-t. Ez fontos lehet, mert a többi játékos egyik célja az is lehet, hogy felrobbantsa a másik játékost. Sima pörgéssel bármikor megtámadhatunk bárkit, bár az annyit nem sebez. Viszont erre vannak a zöld és piros dobozok. A zöldben használható fegyverek lehetnek, mint az órás bomba (akna), ágyú vagy óriás Gordo, amit másokra dobálhatunk. Ezeken kívül időleges, támadás, védekezés erősítő, vagy gyorsító is lehet bennük. A piros dobozban találhatjuk a copy képességeket, és ritkábban egy darabot a háromból a Dragoonhoz vagy a Hydrához. Ez utóbbi kettő egy nagyon erős csillag, mellyel nagy valószínűséggel megnyerhetjük a város után következő stadium játékot. Mivel tulajdonképpen azért kell erősíteni power upokkal a csillagunkat, hogy könnyebben nyerhessük meg a stadium játékot. Ezáltal másik célunk még a városban, hogy egy jó csillagot szerezzünk, mely sokat segíthet megynerni a következő játékot, mivel az induló compact csillagunk nem a legalkalmasabb bármire is. Néha város játék közben a képernyő alján ad egy tippet, hogy milyen stadium játék fog következni, ilyenkor könnyebb is jó power upokat és csillagot keresni. De akár a menüben is beállíthatjuk hogy ne random játék legyen, hanem egy meghatározott. Alapjáraton csak néhány játék van megnyitva a stadium menüben, de ha randomra van állítva, akkor újakat is kiadhat a város után, amikkel utána szabadon játszhatunk is. Ilyen játékok például a, gyorsulási verseny, egymás elleni harc, távol, illetve magas ugrás, célba ugrás, stb. Ami még érdekesség a várossal kapcsolatban, hogy néha történhetnek eventek, például megtámadja a várost Dyna Blade, vagy épp egy meteorzápor jön.
Egy nagyon kellemes Kirby játékkal van dolgunk, csak nagy kár, hogy a nagyon jó ötletből keveset valósítottak meg. A grafika emlékeztet a Super Smash Bros. Melee-re, ami nem csoda, hiszen ezt a játékot is a HAL Laboratory csinálta, ők pedig mindig nagyon szép grafikával áldják meg a Kirby játékokat. Az, hogy gyorsan megy a kamera mögöttünk, eléggé áttekinthetetlen maga a pálya, és sokszor nehéz eltalálni, hogy merre is kell menni, én is többször rossz irányba mentem. A zene viszont ELSŐOSZTÁLYÚ! Nem tudom, hogy mi inspirálta a zeneszerzőket, de annyira fantasztikus, és hangulatos zenéket kreáltak a játéknak, hogy akár külön instrumental CD-ként is megjelenhetne. Egyik legjobb játékzene, amit valaha is hallottam. És ez nagyon sokat emeli a játék hangulatát. A hiányosságai ellenére bátran ajánlom a játékot, mert a kellemes grafikának, és a csodálatos zenének köszönhetően teljesen belefeledkezünk a játékba.
Köszönet a City Trial rész ismertetéséért Tutajkknak!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése