2012. március 7., szerda

3D Classics: Kirby's Adventure

Megjelenés

Japán: 2012. április 25.
Amerika: 2011. november 17.
Európa: 2011. november 17.

Fejlesztő: HAL Laboratory
Kiadó: Nintendo
Műfaj: Platform
Játékmód: 1 játékos

Wi-Fi: nincs
StreetPass: nincs
SpotPass: nincs
Méret: 458 blokk

Ára: £5.40 / €6 (3DS Virtual Console)

Platform

Kirby az egyik legméltatlanabbul kezelt Nintendo karakter, hiszen sokáig csak kevesen ismerték Japánon kívül. Ennek egyik oka az, hogy az aktuális Kirby játék mindig az adott konzol korszakának végén jelent meg. Például Super Nintendóra a Kirby’s Fun Pak 1996-ban, vagy a Kirby 64: The Crystal Shards N64-re 2001-ben. És mivel nem voltak annyira reklámozva, emellett már mindenki a következő generációs konzolra fókuszált, így a Kirby játékok nagyon sokáig nem kapták meg nekik járó ismertséget.

Ugyanígy járt a NES-re megjelent Kirby’s Adventure is, mely 1993-ban jelent meg NES-re, és legközelebb csak 2007-ben játszhattuk újra Virtual Console-on, de tavaly 3DS-re is megjelent felturbózott grafikával, mely által remélhetőleg sokkal nagyobb lesz Kirby rajongótábora. És erre minden esély megvan, hiszen nagyon jó lett a játék. Érdekessége, hogy nem az a nagy hatást keltő játék, hanem az egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége. Semmi olyan dolog nincs a játékban, amitől egy életre belevésődik az ember emlékezetébe, sőt mindennek tetejében még végtelenül könnyű is, de a hangulata annyira játszatja magát, hogy észre sem veszed hogy telik az idő, és már túlvagy az első világon is.

A játék 7 világból áll, mindegyikben 4-6 pálya van, feladatunk végigmenni rajtuk. Az ellenségeket beszippanthatjuk, és ha megesszük őket, akkor átvehetjük a képességeiket. Így kerülhet kard a kezünkbe, tudunk tüzet, vagy jeget fújni, esetleg lekaratézhetjuk az ellenfelet, hogy csak egy néhányat említsek. Az egyik legviccesebb képesség a “Mike Kirby”, amikor hősünk egy mikrofont vesz a kezébe, óriási hangerővel beleüvölt, és attól meghalnak az ellenségek. Ezt háromszor tudjuk megcsinálni. A képességünket elveszítjük, ha nekimegyünk egy ellenségnek, ekkor egy csillag formájában távozik belőlünk, de aggodalomra nincs semmi ok, mert azt újra beszippanthatjuk. A képernyő alján látható hat csík jelzi az életerőnket. Hat egységből áll, ha “elfogy”, meghaltunk. Ahogy említettem, maga a játék nagyon könnyű, ugyanis, ha felfújódunk, akkor tudunk repülni, melynek nincs limitje, akár az egész pályát végigrepülhetjük. Ha tégla-akadályba ütközünk, akkor egyszerűen csak fújjuk rá a beszívott levegőt, és máris továbbmehetünk. Ebben rejlik a könnyűsége, hogy annyira nyilvánvaló a továbbjutási lehetőség, a főellenségeket is mind könnyű legyőzni, emellett az elvesztett képességeket is visszaszerezhetjük, így a játékot nagyon könnyű lesz végigjátszani.

A NES egyik érdekessége, hogy a korszaka alatt ez a konzol fejlődött a legtöbbet. Nézzük meg az első játékait. Nagyon rövid, pár pálya, a legegyszerűbb karakterábrázolások, a háttér is többnyire fekete. Ehhez képest a Kirby’s Adventure grafikailag a konzol királya. Nem is túlzás kijelenteni, hogy egy apró ráncfelvarrás, és akár SNES-en nagyon szépen mutatna a játék. Nem olyan hosszú, pár óra alatt lazán végig lehet játszani akár 100%-ra is. A zene nagyon jó lett, egyszerű, kellemes, és fülbemászó. A játékmenet és a zene egyvelege fogja elvinni az egész játékélményt, ugyanis tényleg annyira hangulatos lett, hogy teljesen magával ránt.

Én 20 éve játszok, Kirbyvel mégis csak 2000-ben hallottam először, és 2006-ban játszottam vele először. Ekkor jöttem rá, hogy egy olyan egyedi játékélmény maradt ki addig az életemből, melyet addig soha egy játék sem nyújtott. Úgyhogy bátran ajánlom mindenkinek, megéri a 5,40 fontot.

Grafika: 10/10
Játszhatóság: 9/10
Kihívás: 6/10
Szavatosság: 8/10
Zene / Hang: 10/10
Hangulat: 9/10

+ Nagyon szép grafika
+ Magával ragadó játékélmény
+ Könnyed irányítás és játékmenet
+ Hangulatos zene
– Mai szemmel kicsit rövid

88%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése