MegjelenésJapán: nem jelent meg Fejlesztő: Codemasters Platform |
A Nintendo kézikonzoljai több okból is sikeresek voltak. Ezek közé sorolható az is, hogy jóval szélesebb volt a játékkínálat, több PlayStation, XBOX átirat napvilágot látott Game Boy gépeken. Az persze nem csoda, hogy ezek technikailag elmaradnak a vetélytársak nagykonzolos változataitól. Viszont ebből kifolyólag több olyan játék is napvilágot látott, melyek minőségei igencsak megkérdőjelezhetők voltak. Ezért is van az, hogy bár a Nintendo asztali konzolain jóval kevesebb játék játszható, de jóval magasabb a minőségi játékok aránya.
Most egy olyan játék kerül teszt alá, mely nagyon jó értékeléseket kapott PlayStation-ön, hát ez hogy teljesíthet Game Boy Advance-en? Szerényen, ennél biztosan többet kaptak a PSX tulajdonosok. Az a helyzet ezekkel a licenszjátékokkal, hogy baromi sok pénzt költenek arra, hogy bizonyos cégek verdái szerepelhessenek a játékban és a logóik a borítón, aztán vagy azt gondolják, hogy ez önmagában eladja a játékot, vagy egyszerűen nem marad elég pénz a fejlesztésre. Valami hasonló probléma van a TOCA: World Touring Cars játékkal, ami nagyjából félkész munkának tűnik Game Boy Advance-en. Egy ralliverseny természetesen több játéklehetőséggel. Van Quick Race, Free Race, Time Trial és Championship. A Quick Race-ben megyünk egy nyolcas versenyt. Épp csak az alapbeállítások közül választhatunk. Már itt szembesülünk azzal, hogy grafika elmarad az átlag GBA játékoktól. Ilyen Mode 7-szerű, ami már rég lejárt lemez, mivel a kézikonzolnak már nincs szüksége ilyen trükkökre ahhoz, hogy 3D-s hatású legyen egy játék. Az irányítást is sokat kell gyakorolni, hogy a lehető legjobban elsajátítsuk. Itt nemcsak arról van szó, hogy egy rallit effektíve nehéz vezetni, hanem a játék néha fáziskéséssel válaszol a kanyarodási igényünkre, és legtöbbször az van, hogy elkezd lassan fordulni, majd hirtelen nekiáll forogni egyet, és ebből kell aztán helyrehozni a hibánkat. Ugyanígy a gépi kocsik mesterséges intelligenciája is furcsa, egyrészt nagyon együtt vannak, másrészt meg könnyű megelőzni őket, ugyanakkor könnyen visszaelőznek, ha hibázunk. Úgyhogy a eredmény nem mindig a valódi tudásunkat szimbolizálja. Már csak abból a szempontból sem, hogy nem egyszer történt meg az, hogy például harmadik helyezettként értem be, aztán a gép negyediknek írta a végelszámolásban. Tehát vannak furcsaságai a játéknak bőven. A Free Race a szabad verseny. Magunk választjuk ki a kocsit, a pályát, az időjárási körülményeket, valamint hogy hány körös legyen a verseny. Itt is nyolcan megyünk, és ugyanolyan nehéz irányítani, mint a Quick Race-ben, és az eredmény ugyanúgy sántíthat, ha nem vagyunk nyolcadikak. A Time Trial pedig az időmérő. Itt nincs meghatározva, hogy hány kört megyünk, annyit kocsizuk, amennyit csak szeretnénk. A Championship-ben pedig különböző küldetéseket kell teljesíteni, hogy tovább juthassunk.
Az összkép eléggé rossz, nemcsak a dinamizmus hiánya és az irányíthatatlanság veheti el komolyabban a motivációt, hogy jók legyünk a játékban, hanem a gépi játékosok mesterséges intelligenciája és az, hogy néha nem oda sorol, ahol végzünk, igencsak elgondolkodtat afelől, hogy jó vásárt csináltuk-e ezzel a játékkal. És akkor ne is beszéljünk arról, hogy ilyen csúnya a grafikája. Az egyetlen pozitívum, hogy több játékmóddal is rendelkezik, viszont ez aligha ellensúlyozza a negatívumokat. Zenéből csak egyetlen egy van az egész játék alatt, a főmenü zenéje, mentségére legyen mondva, hogy legalább az dinamikus. És lényegében ennyi lenne az egész. Régről van meg ez a játék nekem, nemrég jutott eszembe, hogy azért elvoltam ezzel a játékkal, hátha most is. De nem. Mennyiség és kínálat van hordozható Nintendo konzolokra, de a minőségi játékok aránya ezzel igencsak fordítottan arányos. Sok volt még ez is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése