2015. november 22., vasárnap

Kirby's Dream Land

Megjelenés

Game Boy
Japán: 1992. április 27.
Amerika: 1992. augusztus
Európa: 1992.

Nintendo 3DS
Japán: 2011. június 7.
Amerika: 2011. június 30.
Európa: 2011. június 30.

Fejlesztő: HAL Laboratory
Kiadó: Nintendo
Műfaj: Platform
Játékmód: 1 játékos

Ár: £3.60 / €4
Méret: 34 blokk

Platform

Kirby viszonylag kevésbé ismert karakter, játékai sem terjedtek el olyan széles körben. Én is igazából csak a Super Smash Bros. szériából ismertem meg, volt tudomásom egyáltalán a létezéséről. Pedig ha a játékainak minőségét nézzük, bizony megérdemli, hogy annyira ismert legyen, mint a többi nagy Nintendo karakter. Kirby egy rózsaszín gömb alakú lény (a belőle készült animesorozat szerint űrlény), amely képes beszippantani más lényeket, és annak képességeit átvenni. Az ötlet nagyon jó, és lehetőséget ad egy igazán egyedi játéksorozat megalkotására.

A Kirby’s Dream Land hősünk debütáló játéka volt Game Boy-ra 1992-ben. És mivel kézikonzolra jelent meg, ezért sok lehetőség nem volt ebben a játékban, de az alapokat már itt megismerhettük. Például be tudta szippantani az ellenfeleket, de azokat lenyelve még nem tudta átvenni a képességeit. És eredeti rózsaszín színét sem itt kapta meg, ami érthető, hiszen a Game Boy monokróm kijelzője nem tudott sok színt megjelentetni. De lássuk is magát a játékot. Látszólag egy átlagos platformerrel van dolgunk, ám itt nem úgy öljük meg az ellenfelet, hogy a fejére ugrunk, vagy behúzunk neki egy nagyot, hanem ahogy feljebb is írtam, beszippantjuk őket. Viszont nemcsak lenyelni lehet, hanem kiköpni is. Ekkor csillag formát vesz fel az ellenség, és ha nekimegy egy másiknak, ő is meghal. Harmadik módja az likvidálásukra pedig, hogy felrepülünk, és ha kiköpjük a levegőt, az is végzetes az ellentábornak. Kirby ugyanis repülni is tud, ha megszívja magát levegővel.

Ennek nincs időlimitje, ezért gondolhatnánk, hogy a játékot nagyon könnyen végig lehet játszani, anélkül, hogy az ellenségekkel kapcsolatba kerülnénk. Ez tulajdonképpen így is van, de azért gondoljunk abba bele, hogy hol marad a játékélmény. Az egész játék így is nagyon könnyű, most végigrepülni, az nagyon rossz döntés lenne. A játék nemcsak hogy könnyű, de rövid is. Mindösszesen négy pályából áll, plusz a főellenség, King Dedede. A négy pálya egyenként legalább tartalmas, mindegyik végén egy főellenség, és azért King Dededéhez is úgy lehet eljutni, ha még egyszer megöljük a négy pálya főellenségét, és utána következik ő. King Dedede egy kicsit megizzaszthat, de neki sem nehéz megtalálni a gyenge pontját. És ha végeztünk vele, jön az extra játék, mely lényegében ugyanaz a négy pálya, csak alternatív útvonalakkal és némileg nehezebb. Úgyhogy szerencsére nem maradunk parlagon a négy pályával, és így azért már jobb összképet fest a játék.

De így is csak nagyon az alapokat tartalmazza. Valószínűleg ekkor még nem tudták úgy kivitelezni, ahogy azt elképzelték, ezért inkább a grafikára gyúrtak rá. Amennyire szép lehet egy Game Boy játék, azt mind kihozták a gépből, hiszen a karakterek szépen ki vannak dolgozva, a háttér is nagyon szép, és sok ellenség képes mozogni a képen, így nagyon szépen kidolgozott játékot vehetünk a kezünkbe. De a játék bárkinek ajánlott, annak ellenére, hogy rövid, hiszen itt megismerhetjük a játék alapjait, és fel sem fog tűnni, a ma már alapvető képességek és lehetőségek hiánya, mert a játék ettől függetlenül is szórakoztató. Már erre a részre is igaz ami a többi Kirby játékra, hogy nem a nagyon hatásos játékmenettel, történettel akar lenyűgözni minket, hanem egyszerűen csak megy a játék, és mindeközben észre sem vesszük, hogy Kirby bennünket is beszippantott a játékba.

Grafika: 10/10
Játszhatóság: 9/10
Szavatosság: 4/10
Kihívás: 4/10
Zene és hangok: 7/10
Hangulat: 9/10

+ Gyönyörű grafika
+ Könnyen megtanulható irányítás
+ Már ebben a játékban is megvan a bizonyos Kirby hangulat
– Túl könnyű
– Nagyon rövid

77%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése