2012. március 7., szerda

Super Mario Land 2: 6 Golden Coins

Megjelenés

Game Boy
Japán: 1992. október 21.
Amerika: 1992. november
Európa: 1993. január 28.

Nintendo 3DS
Japán: 2011. október 12.
Amerika: 2011. szeptember 29.
Európa: 2011. szeptember 29.

Fejlesztő: Nintendo
Kiadó: Nintendo
Műfaj: Platform
Játékmód: 1 játékos

Ár: £3.60 / €4
Méret: 38 blokk

Platform

Beindult a Game Boy! A Nintendo nagyon gyorsan kiismerte a kis kézikonzoljának technikai vívmányait, és sorra jönnek ki a jobbnál jobb, és tartalmasabbnál tartalmasabb játékok! Amíg a cég a Super Mario Land-del bebizonyította, hogy a kis kézikonzolra is lehet platform játékot csinálni, addig a Super Mario Land 2-vel egy olyan tartalmas játékot vehetünk a kezünkbe, melyre kézikonzolok ezelőtt még nem volt példa. Jóval több, és hosszabb pályák, saját térkép, fantasztikus zene, és ez még csak egy kis szelete az egész játéknak!

A játékban hat zóna (világ) van: Tree Zone, Space Zone, Macro Zone, Pumpkin Zone, Mario Zone és Turtle Zone. Hasonlóan az előző részhez itt is csak néhány ellenséggel találkozunk mindegyik pályán, a döntő többség viszont csak az adott világban lelhető fel.

Hittétek volna, hogy van olyan Mario játék, ahol nem Hercegnőt, vagy Daisy-t kell megmenteni? Mert a Super Mario Land 2 ilyen. A játék lényegében a Super Mario Land folytatása. Amíg Mario Sarasa Land-ben azon volt, hogy megmentse a lakosokat, és Daisy-t, közben a Mario Land-et uralma alá vette Wario. Ledöntötte a hatalmas kastélyt, és helyette felépítette a sajátját, ahol szabadon uralkodhat. Igen, itt debütál sokunk kedvenc karaktere, Wario! Érdekesség, hogy Mario és Wario gyerekkorukban jóbarátok voltak, ám társak által sok megaláztatás érte Wariót, amit nem tudott elviselni, így irigységből hősünk ellen fordult. Innen ered az ellenségeskedés, és Wario kihasználva, hogy Mario nincs Mario Land-ben, garázdálkodott egyet. A játék hat világból áll, érdekesség, hogy a játékmenet nem lineáris, tehát abban a világban kezdesz, amelyikben akarsz, azt a pályát csinálod, amelyikhez éppen kedved van. A cél, hogy a hat világ főellenségét legyőzve megszerezzük a hat aranyérmét, mely kinyitja Wario kastélyát. Maga a játék nagyon könnyű, a főellenségek sem izzasztanak meg senkit. Ez egy olyan stuff, amely nem attól válik emlékezetessé, hogy vagy százszor meghalsz, mire kivégzel egy-egy főellenséget, hanem hogy végigmész a pályákon, és közben élvezed minden egyes pillanatát. Ezt a játékot ugyanis a játékmenet viszi el. Könnyű, de rendkívül magával ragad, és bár Wariót sem egy nagy szám megölni (talán maga a kastély izzaszt meg egy kicsit), de mégis érzed, hogy még elő akarod venni, és ugyanazt a játékélményt nyújtja, mint elsőre.

Mariónak itt is hasonló power up-jai vannak. Gombától megnő, tűzvirágtól Tűz Mario lesz, csillagtól sérthetetlenné válik. Érdekes dolgokat hoz ki a Game Boy technikai korlátaiból a Nintendo, hiszen olyan fantasztikusan oldják meg, hogy ezek is tökéletesen kielégítik az igényeinket. Például Tűz Mario maradt az eredeti ruházatában, csak egy madártoll jelzi a feje tetején, hogy tüzet tud lőni. Újdonság, a sárgarépa megjelenése. Ettől Nyúl Mario leszünk, és az A-gombot nyomkodva hősünk sokáig tud lebegni a levegőben a nyúlfüle segítéségével. Amikor sérthetetlenek vagyunk, és nekimegyünk egy ellenségnek, akkor számolja, hogy hányat öltünk meg ily módon, és az ötödiktől mindegyik után kapunk egy életet. Az érmék esetében újdonság, hogy nem 100 érme után kapunk egy életet, hanem továbbszámol, egészen 999-ig. Az érméket szerencsejátékban válthatjuk be. Négy lehetőségünk van: 30, 50, 200, 999 érmét beváltva játszani. Minél többet teszünk kockára, annál nagyobb a nyeremény, 999 érménél akár 50 életet is nyerhetünk! További újdonság, hogy a játék számolja, hogy hány ellenséget öltünk meg, és 100 után kapunk egy csillagot. Minden pálya felének környékén találunk egy csengőt. Ha megcsengetjük, az jelzi a Check Pointot, tehát ha meghalnánk, onnan folytatjuk. Csengőt találunk a pályák végén a kijárat felett. Ha azt elérjük, egy bónusz játékot játszhatunk, ahol power up-ot, vagy életet szerezhetünk.

Ahogy írtam, a játék egyáltalán nem okoz nehézséget, 2-3 óra alatt végig lehet játszani, de a tartalma, az élvezeti faktora miatt fel sem tűnik a rövidsége. A grafika az előző részhez képest nagyot fejlődött. Végre Goomba alakja van a Goombáknak, és teknős alakja a Koopa Troopáknak, Mario is sokkal kidoglozottabb lett. Az irányítás rendkívül precíz és a zene is elsőosztályú. Csak ajánlani tudom, egy ilyen tartalmas és nagyszerű játék megéri a £3.60-at, Wario is nem hiába lett népszerű.

Grafika: 9/10
Játszhatóság: 10/10
Kihívás: 6/10
Szavatosság: 9/10
Zene / Hang: 10/10
Hangulat: 10/10

+ Hatalmas fejlődés az elődjéhez képest
+ Teljesen kihasználja a Game Boy tudását
+ Iszonyú hangulatos, egyedi pályák, nagyszerű játékmenet
+ Nagyszerű zene
– Talán kicsit rövid, könnyű főellenségek

94%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése