MegjelenésJapán: 2010. február 2. Fejlesztő: Monster Games Inc. Irányítás: Wii Remote Ára: 1000 Nintendo Pont
Platform |
A Nintendo nemcsak oly módon élteti a retro játékokat, hogy folyamatosan elérhetővé teszi őket digitális formában, hanem rég elfeledett szériákból új részt készít. Ilyen volt például a nemrég Nintendo 3DS-re megjelent Kid Icarus Uprising, de ugyanígy nagy visszatérő a WiiWare-re megjelent ExciteBike World Challenge. Az első rész 1984-ben jelent meg, mely nemcsak korának átlagon felüli minősége miatt volt nagyon népszerű, hanem mert saját pályát is csinálhattunk benne, ami akkoriban egyedülálló volt. Aztán Nintendo 64-re jelent meg a következő rész, csak mivel a konzol korszakának végén látott napvilágot, ezért csendesen vonult nyugdíjba. És most itt van, a semmiből előjött egy WiiWare rész, melynek köszönhetően a motorozás izgalmasabb, mint valaha volt.
Egy motoros játék képezi a teszt tárgyát, ahol bár sok versenyzőt látunk, lényegében csak a saját időnkkel versenyzünk. A többiek inkább csak azért vannak, hogy akadályozzanak utunkban. Több játékmód is van: World Tour, Nintendo WFC, és Track Editor. A World Tour-ban játszhatunk egymagunk, itt tehetjük próbára magunkat mind a 16 pályán. Ezek mind egy-egy városban vannak, és a pályák bajnokságokra van osztva. Úgy rendes nagydíjat, mint például a Mario Kart-ban nem lehet menni, mindegyik pályán csak külön lehet menni, gyakorlatilag mint egy időmérő edzés. Mindegyik pályán két kört megyünk. Érdekesség, hogy kétféle irányítás van, amit az Options menüben lehet beállítani. Az egyik a Classic, ahol ugyanúgy irányíthatjuk a motorunkat, mintha NES controlleren játszanánk, tehát a Control Pad oldalsó gombjaival tudunk egykerekűzni, és a felső-alsó gombokkal lehet váltani a sávok között. Ugyanis mindegyik pálya négy sávos, váltogatni meg érdemes, itt-ott füvek lassítanak, vagy egy másikban van egy nyíl, mely lehűti a motort. Ez azért hasznos, mert bár alapból az A-gombbal adjuk a gázt, de B-gombbal extra gázt tudunk adni, amivel egy darabig gyorsak tudunk lenni, de ha a motor “hőmutatója” pirosra vált, akkor figyelmeztet, ugyanis, ha túlmelegszik, akkor megáll a motor, és csak a Wiimote rázásával tudunk újra életet lehelni belé. Érdekesség, hogy nemcsak a nyilak elérésével lehet lehűteni a motort, hanem azzal, ha kiütünk egy-egy versenyzőt. Ezt úgy tudjuk megcsinálni, hogy a pont akkor váltunk sávot, ha a mellettünk levő motoros épp mögénk kerül, ekkor lesodorjuk őt a pályáról, és kicsúszik. De óvatosan kell ezzel bánni, ugyanis, ha rosszul érkezünk a szomszéd sávra, akkor mi pördülünk ki, ezt a Wiimote rázásával tudjuk korrigálni. Persze ekkor vesztünk néhány másodperces. A másikfajta irányítás a Wiimote, ahol a Wiimote balra döntésével tudunk egykerekűzni, valamint úgy irányítani a motort, hogy ugratáskor szépen érjünk földet. Ugyanis akkor is elesünk, ha rosszul érünk földet, ezt szintén csak a Wiimote rázásával tudjuk korrigálni. Persze, nemcsak úgy van ez a játékmód, azért a gép is ad kritériumot, ugyanis az elért időnket rangba sorolja: A-E kategória, valamint a rendszer megad egy S-grade time-ot. Ha ez alatti időt teljesítünk, akkor S-kategóriásak leszünk, ez a legjobb, amit elérhetünk. Ezt a bronz kupában még könnyű elérni, de aztán ezüstben már kevesebb a hibázási lehetőség, végül az aranyban már nem lehet véteni, és a platinában már azt is pontosan kell tudni, hol vannak a nyilak, hogy jó időt menjünk.
A Nintendo WCF alatt lehet online többjátékos módot játszani akár négyen is. Bármelyik pályán mehetünk, és itt nem időt számol a gép, hanem pontszámot, és ezt eltárolja a rendszer. Kétféle módon lehet online játszani: Vagy bárkivel, ekkor a gép választ nekünk ellenfelet, vagy barátokkal. Mindkét esetben külön-külön számolja nekünk a pontot, ami azért fontos, mert különböző motorokat kaphatunk elért pontok után. Ez jó, hogy ezt így kitalálták, ugyanis a játék legnagyobb hibája, hogy nincsen helyi többjátékos mód. Csak online játszhatunk barátainkkal… Ennek okát nem értem, pedig jó ötlet lett volna. A harmaik játékmód a Track Editor, ahogy a régi játékban, most is tervezhetünk pályákat. Az elemek adottak, akárhova letehetjük őket, olyan hosszúra csináljuk a pályákat, amekkorára csak szeretnénk. Fantáziánknak csak a képzelet szab határt, csináljunk hát minél őrültebb pályákat. Az én God Speed elnevezésű pályám is nagy sikert aratott baráti körökben.
A játék lényegében ennyi. Mindenből csak annyi van benne, hogy egy nagyszerű WiiWare játékot tudjunk magunkénak, és azzal bőséggel jóllakunk. A grafika rendkívül hatalmas. Nem az a fajta, amitől hátast dobsz, annyira gyönyörű, hanem olyan, ami nagyon hangulatossá teszi a játékot, és a maga 2,5D-s mivoltában hibátlan a játék. A kezelésben semmi nehézség nincs, könnyű elsajátítani az alapokat, bonyadalmat inkább a nehezebb pályák elemei adják, akkor jobban is kell figyelni. Én hiányolom a helyi kétjátékos módot, és azért egy bajnokságot is elbírt volna ez a játék. A zene pedig szintén fantasztikus, nagyszerűen emelik a verseny hangulatát.
És az egész együtt. Egyértelműen igen a válasz arra a kérdésre, hogy megéri-e az 1000 pontot. Magasan ajánlott a játék, hiszen a hiányosságai ellenére nagyszerű hangulatot áraszt magából, lazán lehet vele órákig játszani, anélkül, hogy észrevennéd, hogy telik az idő. És ha ehhez hozzákerült volna a helyi többjátékos mód, és a bajnokság, akkor ott lenne a legjobb sportjátékok között, mellyel valaha játszottam, de így sem áll messze tőlük, hiszen még soha nem volt ennyire izgalmas IzgalmasBiciklizni.
Grafika: 10/10 + Fantasztikus grafika 90% |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése