2023. szeptember 23., szombat

F-Zero 99 - Tippek és trükkök a jó játékhoz

Elég régóta játszok F-Zeróval ahhoz, hogy az eddig szert tett képességeimmel valami eredményt fel tudjak mutatni. Az első bekezdés hadd legyen a dicsekedésé, ugyanis eddig egyszer játszottam csak online Knight Cup versenyt, így is sikerült a 99 játékosból bejutni a legjobb 20-ba, így az utolsó pályán is mehettem. Egészen pontosan a 18. helyen végeztem összességében.

Ahhoz képest, hogy mekkora lökdösődés, tülekedés van egy online versenyen, elégedett vagyok az eredményemmel. Azon mondjuk mosolyogtam, hogy olyan jelvényt is osztanak, hogy "Az utolsó helyezett, mely értékelt volt", ezt kaptam meg én. Tehát én fejeztem be a legkevesebb pontszámmal a versenyt, mögöttem már mindenki diszkvalifikált volt. Én büszke vagyok rá, nagyon jó verseny volt. Tényleg, akinek van Nintendo Switch-e, azonnal töltse le magának az F-Zero 99-et, mert isteni jó játék lett! Ráadásul ingyenes!

A Nintendo Life összeállított egy listát az általuk alkalmazott tippekből, trükkökből. Ezek nagyja egyáltalán nem új számomra, sőt, még az F-Zero 99 "exkluzív" trükkökre ss rájöttem magamtól. Az eredmény pedig látható. És azt terveztem, hogy minden trükköt, amit ők összegyűjtöttek, azt én a saját tapasztalataim alapján kommentálom.

Választható kocsik

A Nintendo Life megtette azt, hogy kiemelt egy kocsit, amely szerintük az összes többi felett áll. Én ettől tartózkodnék, mert tényleg azt tapasztalom, hogy mindegyik kocsi más-más pályán jó. Egyszerűen azért, mert mindegyik pályának egyedi tulajdonsága van, így magunknak kell kitapasztalni, hogy összességében melyik számunkra az ideális jármű. De természetesen röviden bemutatom őket.

Blue Falcon

Vezetője: Captain Falcon
Ahogy a játékok főszereplőjénél szokás, ők az általánosan mindenben jó, de semmiben nem kiemelhető karakterek. Jelen esetben is erről van szó. A Blue Falcon ideális kezdőknek, hogy kitapasztaljuk az alapokat.

Golden Fox

Vezetője: Dr. Stewart
Bár ennek a kocsinak a legalacsonyabb a végsebessége, de nagyon jól gyorsul. Tehát könnyű vele elérni a végsebességet. Viszont eléggé rosszul irányítható, eléggé csúszós. Ugyanakkor a sérüléseket ezen a kocsin a legkönnyebb gyógyítani, ugyanis amikor a töltőállomáson vagyunk, gyorsan töltődik vissza az erőmérőnk.

Wild Goose

Vezetője: Pico
Jó a végsebessége, még ha azt lassabban is éri el. A Wild Goose-t inkább a tapasztaltabb játékosoknak érdemes választani, mert bár igencsak robusztus járgány, tehát alig fogy az erőmérő, ha sérülünk, de ennek a kocsinak az ereje töltődik vissza a leglassabban, ha a töltőállomáson vagyunk.

Fire Stingray

Vezetője: Samurai Goroh
Ennek a kocsinak a legmagasabb a végsebessége, ugyanakkor a legrosszabb a gyorsulása. Érdekesség továbbá, hogy ezt a kocsit a legkönnyebb irányítani, mégsem mondanám általánosan választandó kocsinak mindenki számára, mert ha nagyot ütközünk vele, akkor nehezen nyerjük vissza a végsebességünket. Tehát inkább profi játékosoknak javasolt.

Tippek kezdőknek

Először lássuk azokat a trükköket, melyeket könnyen elsajátíthat bárki, emellett a többi F-Zero játékban is hasznos lehet tudni.

Játsszunk a Practice-ben is!

Nem egy embertől hallom, akár Mario Kart, akármelyik versenyjáték kapcsán, hogy max. fél órát játszanak időmérőn. Ez hiba. Az időmérő (jelen esetben Practice) kiváló lehetőség arra, hogy megismerjük a pályát. A pályavezetést, az ideális ívet, illetve mivel itt is lehet használni a turbót, ezért azt is kitapasztalhatjuk, hogy hol érdemes használni. Forma 1 nyelvén szólva, hol van a DRS-zóna. Sokat lehet ezekből tanulni, ráadásul az összes kocsi által korábbi időmérőn ment versenyünkkel mehetünk egy ún. "szellem-párbajt", ezáltal is összevethetjük, hogy melyik kocsival melyik pályán vagyunk a legjobbak. Tehát nagyon javasolt a használata.

Lassítsunk a töltőállomásnál

Ezt kizárólag akkor használjuk, amikor nagy baj van, és közel az autó totálkáros állapota. Az a lényeg, hogy amikor a töltőállomáshoz érünk, akkor engedjük el a gázt, és hagyjuk tölteni a kocsinkat, amíg szükséges. Nem érdemes teljesen feltölteni a kocsit, mert azzal túl sok idő megy el, inkább csak annyira, hogy egy kör erejéig biztonságban legyünk. Ezt magunknak kell kiszámítani, hogy mennyi szükséges, hogy a következő körig jók legyünk.

Néha nem baj, ha hátrább vagyunk

Mivel a 99 játékos egyszerre indul, ezért bár nagyon tág az indulópálya (ami olyan, mint a repülőtéren a felszállópálya), de nem elég hosszú ahhoz, hogy szétszéledjen a 99 játékos. Így az elején nagy tumultussal indul a verseny tényleges része. Ekkor nem baj, ha nem vagyunk elöl. Egyrészt nem veszünk részt a nagy ütközetben, másrészt hozzánk is jó eséllyel kerül az ütközésekből keletkező aranyszínű szikrákból, így könnyebben gyűlnek a második erőmérőbe, hamarabb jutunk az égi pályára, ahol szinte csak miénk a terep!

Tanuljunk meg jól kanyarodni

Az élesebb kanyarokat háromféle módon lehet bevenni. Egyrészt az éles kanyaroknál ténylegesen fékezünk az Y-gombbal, másrészt a nem annyira éles kanyaroknál elengedjük a gázt, vagy nyomkodjuk a B-gombot, ezáltal könnyebben tudunk kanyarodni. A gáz nyomkodása főleg a Game Boy Advance-es Maximum Velocity-ben mókás, mert ott olyan hangot ad, mintha dobolnának, miközben nyomkodjuk a gázt. Harmadrészt az L- vagy R-gombbal driftelünk. Ezzel simábban vesszük be az élesebb kanyart.

Ha igazán jók vagyunk, akkor kombináljuk ezeket módszereket.

Használjuk a turbót az egyenesekben

Ez az, amire korábban utaltam, ami olyan, mint a DRS-zóna a Forma 1-ben. Ahogy a száguldó cirkuszban a hosszú egyenesekben nyitják a versenyzők a hátsó szárnyat, úgy az F-Zeróban is a hosszú egyenesekben érdemes a turbót használni. Hasznos, megelőzhetünk vele pár játékost. De ne feledjük, hogy ez is az erőmérőnk kárára történik!

Találjuk meg a rövidítéseket

Néhány pályán a turbóval rövidíteni is lehet. Ugyanis át lehet menni a durva felületen turbóval sebességvesztés nélkül. A durva felület pedig bizonyos esetekben keresztbe áll a pályának olyan részén, ami rövidítés is lehetne. Ezek főleg a Mute City pályákon vannak, ott érdemes a turbót használni, de nézzünk szét más pályákon, hátha máshol is találunk rövidítést.

Ütközzünk neki a nagy aranykocsinak az aranyszikrákért

Az aranyszikrák összegyűjtésével gyűlik az aranymérő, mely ha megtelik, akkor az égi pályán mehetünk gyorsan röviden. Ezért, ha találunk a pályán kallódó aranyszirkát, gyűjtsük be őket, ha tudjuk. Viszont a pályán alkalmanként megjelenik egy nagy aranykocsi, aminek nyugodtan nekiütközhetünk, nemhogy nem lesz tőle semmi bajunk, hanem még meg is köszöni egy nagy adag aranyszikrával, hogy beköszöntünk hozzá.

Használjuk a pörgőtámadást

A ZL és a ZR gombokkal tudunk pörgőtámadást alkalmazni. Mivel a játék annyival is könnyítve van, hogy támadás közben is tudjuk rendesen kezelni a kocsinkat, nem úgy, mint például a Nintendo 64-es F-Zero X-ben. Ezért van az, hogy egyszerre csak egyszer tudunk támadni. Ezután egy mérő töltődik fel szépen lassan, ha megtelt, akkor tudunk legközelebb támadni.

Leginkább akkor érdemes használni, ha tumultusba kerülünk, és van esély arra, hogy kiütünk valakit. Ha sikerrel járunk, akkor az összes erőmérőnk nagyobb lesz. Sikeres támadás esetén pedig több bónusz pontot is kapunk a verseny végén.

Haladó tippek

Ha már jól mennek az alapok, érdemes néhány trükköt ezek közül kipróbálni, hogy nagyobb esélyünk legyen a győzelemre.

Okosan használjuk az égi pályát

Ha megtelt az aranymérő, és könnyíthetnénk a versenyünkön, nem mindig érdemes azonnal felhasználni, amint lehetőségünk adódik rá. Tapasztaljuk ki, hogy melyek a pálya nehezebb részei (pl.: sok akadály, éles kanyar), és ott használjuk fel. Az égi pályán ugyanis nemcsak nem lassulunk le, ha nem tudunk rendesen kanyarodni, de a kanyarokat is simábban, könnyebb bevenni. És ott gyorsan menni... Itt javíthatunk sokat a helyezésünkön.

Figyeljük a narancssárga nyilat

Az F-Zero játékokra általánosságban jellemző az, hogy nemcsak azt mutatja, ha a mögöttünk lévő versenyző a közelünkben van, hanem azt is, hogy pontosan hol van. Ugyanez igaz a legújabb F-Zero játékra, ami azért fontos információ, mert ha közvetlen a mögöttünk lévő játékos elé állunk, akkor hátulról fog meglökni minket, amivel plusz sebességet ad nekünk, ő pedig kárvallottja lesz a találkozónak.

A lassú és megfontolt játékkal nem biztos, hogy megnyerjük a versenyt... de megnyerhetjük a bajnokságot

Nem kell feltétlen erőszakosan azon lenni, hogy megnyerjük a versenyt. Az agresszív játék nem feltétlen kifizetődő, jobban járunk, ha eleinte hátulról figyeljük az eseményeket, könnyebb meglátni a lehetőséget a káoszban, amit mások okoznak, és akkor előrébb jönni.

És ha igazán káosz a verseny, akkor még arra is van esélyünk, hogy akár az egész bajnokságot megnyerjük.

Összegzés

Remélhetőleg ez a kis segédlet jó alap lesz arra, hogy jobb legyen a verseny. Amit még érdemes tudni, hogy a riválisokat az alapján választja ki a gép, hogy mely négy játékos van hozzánk képességben a legközelebb, illetve kik vannak velünk szomszédos helyen. Náluk kell a következő versenyen jobban teljesíteni. Minél több versenyzőt érünk utol, annál jobban nő a rangunk. Ám, ha nem előzünk meg senkit, akkor vissza is eshetünk.

Ahogy bizonyos teljesítményeket elérünk, kapunk különböző jelvényeket, illetve a kocsink színén és alakján is változtathatunk. Ezek semmilyen extrával nem járnak, csupán külsőségbeli plusz. Ez jó eséllyel azért van, hogy ne az legyen, hogy a kezdő játékosok ne tudjanak mit kezdeni a profikkal, ő is eséllyel küzdjön a győzelemért. Így tényleg az egyéni képesség számít.

Hát akkor nincs más hátra, minthogy töltsük le az ingyenes és kiváló játékot, és legjobb tudásunk szerint versenyezzük a győzelemért. Ez a játék méltán öregbíti az F-Zero hírnevét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése